2012. április 3., kedd

Válaszd ki magad a sorsodat (14)

Ezt a könyvet az egyik legjobb barátom ajánlására kezdtem olvasni. Megmondom a frankót: amikor megvettem a könyvet (még tavaly), a borítót látva meglehetős ellenállás volt bennem az olvasása iránt. Elkezdtem ugyan, de hamar letettem, mondván: ez zagyvaság. (Éppúgy, mint sok-sok évvel ezelőtt az Agykontroll című könyvet.) Aztán idén újra nekifogtam és hirtelen vagy 50 oldalt egy szuszra elolvastam. Megdöbbentett a benne rejlő igazság, s bár fura a Sorshoz, mint témához való megközelítési módja, mégis, az olvasottak most már elragadtak. Felismerések és "AHA" élmények sokasága ért, s most már alig várom, hogy megint piros lámpához érjek, vagy éppen valakire várnom kelljen az autóban - ugyanis ezt a könyvet a kocsiban tartom.

Azt válaszoltam az elcsépelt szavakra, hogy nem mindenki születik gazdagnak, és az ember nem választhatja meg saját maga a sorsát. Az őr, mintha meg sem hallotta volna, amit mondok, így folytatta: „Mindenkinek lehetősége van tetszése szerinti sorsot választani. Egyetlen tekintetben vagyunk szabadok, és ez a választás szabadsága. Mindenki azt választja, amit akar.”
Ez a kijelentés alapjaiban rengette meg a világról alkotott elképzeléseimet, és ismét csak ellentmondtam az öregnek. Ő azonban oda sem figyelt, és így válaszolt: „Ostobaság! Neked is jogod van választani, csak épp nem élsz vele. Fogalmad sincs róla, mint jelent a választás.” Ekkora bolondságot, gondoltam. Hogyan választhatnám azt, amit akarok? Talán mindent szabad a világban? Ekkor felismertem, hogy mindez álom. Meghökkentem, mert fogalmam sem volt, hogyan viselkedjek ebben a helyzetben.

Agyő, Világ! (200)